Σάββατο, 11 Μαΐου 2013

Night And The City (1950)

*Υπόθεση: ο Φάμπιαν ειναι μικροαπατεώνας τζογαδόρος, τρακαδόρος, κράχτης σε κλαμπ με προφιλ επιτυχημένου επιχειρηματία ικανός ψεύτης, υπερφιλόδοξος, αναξιόπιστος, που τα βγάζει πέρα μόνο με μυαλό και κότσια αλλά για άλλη μια φορά είναι κυνηγημένος. Βρίσκει καταφύγιο στην φίλη του, τραγουδίστρια στο κλαμπ Silver Fox. Ενω αυτή προσπαθεί να τον προσγειώσει σε μια νορμάλ ζωή, παρά ταύτα αυτός προσπαθεί να της κλέψει λεφτά. Ο ίδιος αργότερα συνωμοτεί με την τσατσα αλλά και...

με τον αποκρουστικό γλυώδη άντρα της ιδιοκτήτη του κλαμπ. Κερδίζει την συμπάθεια του παλαίμαχου έλληνα παλαιστή Γκρεγκόριους εκπρόσωπο της ηθικής παλιάς σχολής και απογοητευμένο πατέρα. Σχέδιο του Φαμπιαν είναι να πάρει τον έλενχο των αγώνων πάλης και τον χρησιμοποιεί ως ασπίδα για την μαφία που διοικεί ο γιος του Κρίστο. Η φαινομενικά καλή του τύχη αρχίζει να ξεφτίζει όταν η απάτη ξεπεράσει τα όρια.Τότε θα βρεθεί επικυρηγμένος και κυνηγημένος από ολο τον υπόκοσμο του Λονδινου.

*Extra: Παρά το οτι στη δεκαετία του 50 το Χολλυγουντ απαιτούσε μια πιο εξωραισμένη δογματική διατύπωση των πολλών αρετών της αστικής τάξης,το νουαρ κατάφερε όχι μόνο να διατηρήσει ζωντανό τον προλεταριακό του πυρήνα αλλά και το πολιτικό κλίμα του την στιγμή της διαμόρφωσης του.

Η πρώτη ταινία του (μαυρισμένο από τον μακαρθισμό) Jules Dassin είναι μια κινηματογραφική περιήγηση στα θέματα του νουαρ με φόντο το σκοτεινότερο Λονδίνο: οργανωμένο έγκλημα, πορνεία, εκβιασμοί, χαφιέδες παντού, συμμορία ψευδοανάπηρων ζητιάνων, μπράβοι, στημένα παιχνίδια, κολόμπαρα, παλαιστές σε ένα ζωντανό σκοτεινό λαβύρινθο από φρεάτια κλιμακοστασίων, ομίχλη, σκιές, καπνισμένα στενά, γέφυρες, γιαπιά,...

Επηρεασμένος απο τον εξπρεσιονισμό του Fritz Lang και την σκληρή αφηγηματική γραμμή του πρώιμου νουαρ, παρακολουθεί χαρακτηριστικούς τύπους της νύχτας δημιουργώντας μια τοιχογραφία της πόλης και αποκαλύπτει ένα κόσμο που σέρνεται αδιέξοδα στις προσταγές της μεταπολεμικής ελεύθερης αγοράς. Aπαισιόδοξο, κυνικό, αγέραστο, ατμοσφαιρικό, αρχετυπικό αν και υπερβαίνει τα όρια του είδους film noir (2οκλασσατο τότε είδος) που δεν εκτιμήθηκε από τους κριτικούς στην εποχής λόγω του μηδενιστικού χαρακτήρα και της μονοδιάστατης βρώμικης απεικόνησης του Λονδίνου.

Γρήγορος ρυθμός, ανατροπές, ένταση, δράμα, εκπλήξεις, σασπένς, κυνηγητά, τρομερή σκηνή πάλης μεταξυ Γκρεγκόριους και Στραγκαλιστή, κορυφαίο φινάλε. Μια αποκαλυπτική προκλητική καυστική κριτική. Μια χλεπα σχόλιο για τους ρουφιάνους που κάρφωναν συντρόφους και φίλους στην επιτροπή του Μακάρθι. Ένας νουαρ πρόλογος στην αντίληψη της μετανεωτερικής θεωρίας για την κρίσιμη σημασία του θεάματος (παλη,κλαμπ) σε μια παρακμάζουσα τάξη πραγμάτων... όπου το κοινό μαθαίνει να ζητά την εμπορία εικόνων σκηνοθετημένου πάθους και όχι αυτό καθ'αυτό το πάθος...

Ο Dassin-προ μελίνας- ηταν υπέρμαχος της μυθικής, προλεταριακής σύγκρουσης,που ήταν πανταχού παρούσα στη δίνη της αστικής ευταξίας,και το έργο του ήταν μια ανελέητη κριτική της ασημαντότητας και της βίας της καθημερινότητας...



*Ειδος Ταινίας: Εγκλήματος | Φίλμ Νουάρ
*Σκηνοθεσια: Jules Dassin
*Σεναριο: Jo Eisinger, Gerald Kersh
*Ηθοποιοι: Richard Widmark, Gene Tierney, Googie Withers
*Υπότιτλοι: Ελληνικοί HardSubbed
*Διάρκεια: 101 Λεπτά
*Μεγεθος: 1450 ΜΒ
*IMDb: 7,9













Σαν free user στο EasyBytez μπορείτε να κατεβάζετε αρχεία μέχρι 200 MB το καθένα, αλλά για να κατεβάζετε τα αρχεια μου που ειναι μεγαλύτερα, πρεπει να κάνετε μια απλή εγγραφή ΕΔΩ ΔΩΡΕΑΝ για να κατεβάζετε μέχρι 512 MB ανά αρχείο.

http://www.easybytez.com/2k2b33q2lms
http://www.easybytez.com/lyj25nabtsr
http://www.easybytez.com/8tci6fvinnm
http://www.easybytez.com/1xx67ls1b1m

Πέμπτη, 9 Μαΐου 2013

Haevnen (2010)

*Υπόθεση: Σε ένα στρατόπεδο προσφύγων κάπου στην Αφρική, ο Anton είναι ένας καλός γιατρός που δίνει μια άνιση μάχη με τις πλέον απάνθρωπες συνθήκες που αντιμετωπίζει. Πίσω στη Δανία βρίσκεται η οικογένειά του, η οποία δε διάγει και τις καλύτερες των ημερών της. Ο Anton και η Marian βρίσκονται σε διάσταση. Ο μεγάλος τους γιος, υπομένει καθημερινά τη βία και το χλευασμό μερίδας των συμμαθητών του. Ενα ανέλπιστο υποστηρικτή θα βρει στο πρόσωπο του Christian ενός μικρού Σουηδού..

πιτσιρικά άρτι αφιχθέντα από το Λονδίνο που έχει μόλις χάσει τη μητέρα του από καρκίνο, ο οποίος ορθώνει δυναμικά ανάστημα απέναντι στους νταήδες. Τα δύο παιδιά θα γίνουν γρήγορα καλοί φίλοι, ο Christian όμως δείχνει μία σαφή ροπή προς την αυτοδικία, γεγονός που εγκυμονεί πολλούς κινδύνους, ακόμα και για την ίδια τους τη ζωή.

*Extra: Έχοντας καταφέρει με τα χρόνια να διαμορφώσει το δικό της ξεχωριστό ύφος, η Bier παραδίδει και πάλι ένα πρότυπο στιβαρό κοινωνικό δράμα, που θεωρώ οτι πρόκειται για το πιο ώριμο στην πλούσια φιλμογραφία της. Στήνει και πάλι χαρακτήρες με ρεαλιστικό ψυχικό βάθος, εκμαιεύοντας μεστές ερμηνείες, από τους πρωτάρηδες πιτσιρικάδες μέχρι τους έμπειρους Ulrich Thomsen και Mikael Persbrandt.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο τίτλος Hævnen στα Δανέζικα δεν μεταφράζεται heaven (=παράδεισος) όπως κάποιος μπορεί να θεωρήσει, αλλά revenge (=εκδίκηση), κάτι που δίνει και μια επιπλέον γοητεία στη ταινία. Εστιάζει με μεστότητα νοήματος και άποψη στην απαιτητικότατη θεματική που διαχειρίζεται -ειδική μνεία εδώ στο σενάριο του Jensen- χωρίς να φοβάται να αναμετρηθεί ακόμα και με την ηθικολογική ανάγνωση της ιστορίας. Σε κάθε σεκάνς του «Haevnen», τα συναισθήματα και οι σκέψεις ξεχειλίζουν, καθιστώντας το θεατή ολότελα ενταγμένο στο σύμπαν της ταινίας.

Στο δρόμο - ή μάλλον την επιθυμία - για έναν καλύτερο κόσμο ο καθένας εντάσσει τον υποκειμενισμό και τις θεωρήσεις του. Συχνά, υπομένοντας μία κοινωνία πολυεπίπεδης βίας το πρώτο που σκέφτεται(;) κανείς να αντιτάξει είναι ακριβώς το ίδιο. Μόνο που έτσι δε στοιχειοθετείται κοινωνία, αλλά ζούγκλα. Εκεί επικεντρώνεται και η ματιά της Susanne Bier στο «Haevnen»: σε ζητήματα βίας, αυτοδικίας, κοινής λογικής και εν τέλει στην ικανότητα ή ανικανότητα συγχώρεσης. Σκαλίζει το μάταιο της εξατομικευμένης εξουσιαστικής συμπεριφοράς ψηλαφίζοντας τις οδυνηρές συνέπειες που τη συνοδεύουν.

Τέλος πρέπει να δοθούν τα εύσημα στη σκηνοθεσία της Bier αλλά κυρίως στη φωτογραφία και το μοντάζ των συνεργατών της τα οποία είναι πραγματικά οσκαρικού επιπέδου. Δε θυμάμαι από πότε έχω να χαζέψω τόσο όμορφη κινηματογράφηση... Απο μεριάς μου, πάντως, παρακολουθώ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την πορεία της και ποντάρω πολλά στις δυνατότητές της, τολμώντας να ρισκάρω την πρόβλεψη ότι ακόμα δεν τις έχει εξαντλήσει.



*Ειδος Ταινίας: Δραματική
*Σκηνοθεσια: Susanne Bier
*Σεναριο: Anders Thomas Jensen, Susanne Bier
*Ηθοποιοι: Mikael Persbrandt, Wil Johnson, Markus Rygaard
*Υπότιτλοι: Ελληνικοί HardSubbed
*Διάρκεια: 119 Λεπτά
*Μεγεθος: 1460 ΜΒ
*IMDb: 7,6













Σαν free user στο EasyBytez μπορείτε να κατεβάζετε αρχεία μέχρι 200 MB το καθένα, αλλά για να κατεβάζετε τα αρχεια μου που ειναι μεγαλύτερα, πρεπει να κάνετε μια απλή εγγραφή ΕΔΩ ΔΩΡΕΑΝ για να κατεβάζετε μέχρι 512 MB ανά αρχείο.

http://www.easybytez.com/1shv6enlqgh
http://www.easybytez.com/o3f0s3rd4oz
http://www.easybytez.com/ockxh41rose
http://www.easybytez.com/r38d8tz82r0

Δευτέρα, 6 Μαΐου 2013

El Cuerpo (2012)

*Υπόθεση: Η Mayka είναι πολύ καταξιωμένη επιχειρηματίας που τα εχει κατακτήσει ολα. Μια μέρα που επιστρέφει απο ενα ταξίδι, εντελώς ξαφνικά πεθαίνει απο μια απρόσμενη καρδιακή προσβολή. Το άψυχο σώμα της μεταφέρεται στο νεκροτομείο για τη νεκροτομή όπου και θα γίνουν γνωστά τα αίτια του θανάτου της. Η νεκροτομή θα γινει το αλλο πρωί. Το βράδυ το σώμα της κλέβεται απο το νεκροτομείο και ο φύλακας του νεκροτομείου που μάλλον είδε κατι, έφυγε σαν τρελός στο δρομο, κατι που...

ειχε σαν αποτέλεσμα να τον χτυπησει αυτοκίνητο. Στο νοσοκομείο και σε κώμα οπου μεταφέρθηκε ειναι αδυνατο να καταθέσει και να διευκολύνει την έρευνα της αστυνομίας. Τότε καλούν το σύζυγο της για ανάκριση, μιας και ειναι ο βασικός ύποπτος...

*Extra: Μια εξαιρετική ταινία εκδίκησης. Οπως σας εχω ξαναπεί οταν μια ταινία σου ξυπνά την συνειδητοποίηση της απιθανότητας, δεν μπορεί παρά να ειναι πολύ πολύ καλή. Ετσι συμβαίνει και εδώ στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Oriol Paulo... (συγκρατήστε το όνομα γιατί είμαι απολυτως βέβαιος οτι θα μας απασχολήσει και στο μέλλον!)

Πιστός στην παράδοση των Ισπανικών θριλερ, ο πρώην σεναριογράφος Oriol Paulo κάνει ενα αξιοζήλευτο ξεκίνημα απο την καρέκλα του σκηνοθέτη και μας δίνει ενα αξιόλογο ατμοσφαιρικό θριλερ συνεχών ανατροπών. Δεν θα σας πω το παραμικρό για την υποθεση γιατί ενδεχομένως θα καταστρέψω το μυστήριο που εχει χτιστεί η ιστορία και δεν θελω να αποκαλύψω τις ανατροπές.

Το σενάριο εχει γράφει ο ίδιος ο Oriol Paulo που μας εχει δώσει ένα δείγμα γραφής στο Julia's Eyes. Η αφηγηση ειναι γραμμική με εμβόλιμες αναδρομές στο παρελθόν, για να υποστηρίξει την επεξήγηση. Η φωτογραφία ειναι πολύ σκοτεινή και ο καιρός μόνιμα βροχερός πράγμα που δινει εξτρα γοητεία στην ταινία. Στο ζοφερό κλιμα συμβάλλει και το παγερό νεκροτομείο που αποτελεί το βασικό σκηνικό της ολης ιστορίας.

Το μυστήριο, το σασπένς και οι ανατροπές ειναι μελετημένα και αδιάκοπα, ενω η κλιμάκωση ειναι χιτσκοκική. Σημαντικό είναι επίσης ότι στην ταινία υπάρχει και το απαραίτητο δραματουργικο υποβαθρο, πράγμα σπάνιο για θριλερ. Οι ηθοποιοί ειναι πολύ καλοί με κυρίαρχη την Belen Rueda, γνωστή ντίβα του ισπανικού σινεμά.

Ειμαι σιγουρος οτι θα απολαύσετε, οπως και εγώ, μια ταινία που τολμώ να πω οτι σπάνια βλέπουμε στον κινηματογράφο. Και οταν πέσουν οι τίτλοι τέλους, δεν μπορείς παρα να υποκλιθείς και να χειροκροτήσεις το ταλέντο του δημιουργού...



*Ειδος Ταινίας: Θρίλερ
*Σκηνοθεσια: Oriol Paulo
*Σεναριο: Oriol Paulo, Lara Sendim
*Ηθοποιοι: Belén Rueda, Hugo Silva, Aura Garrido
*Υπότιτλοι: Ελληνικοί HardSubbed
*Διάρκεια: 108 Λεπτά
*Μεγεθος: 1170 ΜΒ
*IMDb: 6,5













Σαν free user στο EasyBytez μπορείτε να κατεβάζετε αρχεία μέχρι 200 MB το καθένα, αλλά για να κατεβάζετε τα αρχεια μου που ειναι μεγαλύτερα, πρεπει να κάνετε μια απλή εγγραφή ΕΔΩ ΔΩΡΕΑΝ για να κατεβάζετε μέχρι 512 MB ανά αρχείο.

http://www.easybytez.com/a1dnf7na1xu
http://www.easybytez.com/2ne659ncldo
http://www.easybytez.com/5udfsog1jqy