Σάββατο, 23 Μαρτίου 2013

Nosferatu (1922)

*Υπόθεση: Ο κτηματομεσίτης Κνοκ αναθέτει στο νεαρό υπάλληλό του Χούτερ να ταξιδέψει στα Καρπάθια όρη, για να παραδώσει κάποια συμβόλαια στο μυστηριώδη κόμη Ορλόκ, ο οποίος ψάχνει για σπίτι στην γερμανική πόλη. Πριν ακόμη φτάσει στο κάστρο του κόμη, ο Χούτερ αντιλαμβάνεται και τον τρόμο των κατοίκων του κοντινού χωριού. Κρυφά του δίνουν ένα βιβλίο σχετικά με βρικόλακες, που αρχικά βρίσκει διασκεδαστικό. Ο ίδιος ο κόμης Ορλόκ εμφανισιακά δεν έχει μεγάλη σχέση...

με το ανθρώπινο είδος. Τα αυτιά του είναι μυτερά, το κρανίο του παραμορφωμένο και τα νύχια του μακριά. Παρουσιάζεται εξαιρετικά ευθύγραμμος και οι κινήσεις του χαρακτηρίζονται από εφιαλτική βραδύτητα. Όταν δει το φυλακτό του Χούτερ με τη φωτογραφία της όμορφης συζύγου του, της Έλεν, υπογράφει αμέσως το συμβόλαιο και αποκτά το παλιό σπίτι στην Βρέμη. Σύντομα ο Χούτερ ανακαλύπτει ότι με το συμβόλαιο αυτό άνοιξε τον δρόμο στον ίδιο τον τρόμο να έρθει στην πόλη του. Τη νύχτα, όταν ο αιμοδιψής κόμης εμφανίζεται στο δωμάτιο του, η Έλεν ξυπνά στη μακρινή Βρέμη και φωνάζει το όνομα του συζύγου της. Κατόπιν ο Ορλόκ ξεκινά το ταξίδι του για τη Βρέμη. Ένας ένας οι ναύτες του πλοίου που μεταφέρει τον Ορλόκ αρρωσταίνουν και πεθαίνουν. Αφού ο Ορλόκ φτάνει σχεδόν συγχρόνως με τον Χούτερ στη Βρέμη, η επιδημία εξαπλώνεται ταχύτατα στην πόλη. Αξιοπρόσεκτο χαρακτηριστικό όλων των θυμάτων: πληγές στο λαιμό. Η Έλεν βρίσκει το βιβλίο των βρικολάκων του συζύγου της και διαβάζει εκεί ότι μόνον η θυσία μιας αθώας γυναίκας θα θέσει τέλος στο κακό. Αποφασίζει να αναλάβει η ίδια τον ρόλο αυτό.

*Extra: !!! Αριστούργημα !!! Το μεγαλύτερο εξπρεσιονιστικό αριστούργημα τρόμου του βωβού κινηματογράφου. Ένας ορισμός για τον εξπρεσιονισμό λέει, ότι είναι εκείνη η αισθητική τεχνοτροπία, υποκειμενικής μορφοποίησης των εξωτερικών εντυπώσεων, με υπερβολικό τονισμό της έκφρασης. Για τον Murnau, τον μεγαλύτερο Γερμανό σκηνοθέτη, ποτέ δεν ήταν μια απλή προσπάθεια διακοσμητικού στιλιζαρίσματος, αλλά οι πιο καυστικές και συνταρακτικές εικόνες του γερμανικού εξπρεσιονισμού. Το Νοσφεράτου γυρίστηκε με ελάχιστα μέσα γεγονός που οδήγησε τον Murnau να πάρει από τη φύση, όσα εκείνη μπορούσε να του προσφέρει. Τα τοπία και οι εικόνες της μικρής πόλης και του πύργου γυρίστηκαν σε αληθινές τοποθεσίες κάτι πρωτόγνωρο για εξπρεσιονιστική ταινία.

Η ιδιοφυΐα του σκηνοθέτη δημιούργησε μια φύση που συμμετέχει στη δράση, έτσι η σκανδιναβική αρχιτεκτονική της πόλης δένει τέλεια με την αλλόκοτη πλοκή της ταινίας. Οι σκοτεινοί λόφοι, τα αδιαπέραστα δάση, τα σύννεφα που προμηνύουν θύελλες δημιουργούν την υπέροχη σκιά του υπερφυσικού. Εκεί όμως που η κάμερα του Murnau αποδεικνύεται ανυπέρβλητη είναι στην απεικόνιση της φρίκης την οποία τονίζει με τη χρήση των συμπληρωματικών χρωμάτων σε διάφορα τοπία που αποδίδονται με το αρνητικό του φιλμ.

O σκηνοθέτης δημιουργεί μία καταθλιπτική, τρομακτική ατμόσφαιρα, χρησιμοποιώντας μια σειρά από εντυπωσιακές τοποθεσίες και σκηνικά. Το ζενερίκ έδωσε σαν ερμηνευτή του βαμπίρ τον ηθοποιό του μιούζικ χωλ Max Schreck, αποδεικνύεται όμως ότι αυτή η πληροφορία ήταν ηθελημένα λανθασμένη. Κανείς ποτέ δεν κατάφερε να μάθει τον λόγο. Κανείς ποτέ δεν κατάφερε να ξεσκεπάσει την ταυτότητα αυτού του θαυμάσιου ηθοποιού. Έκαναν πολλές υποθέσεις, μίλησαν ακόμα και για τον ίδιο τον Murnau. Μήπως τελικά ήταν ο ίδιος ο Νοσφεράτου;

Ο Άδωνις Κύρου έγραψε για την ταινία «Απ'το αρκετά βαρετό μυθιστόρημα του Μπράμ Στόκερ, «Δράκουλας», ο Murnau δημιούργησε τον πιο τρομερό εφιάλτη του κινηματογράφου. Στον πύργο των Καρπαθίων, στις αλέες όπου η δαιμονική άμαξα τρέχει να μας συναντήσει, όπου μακάβριες πομπές παρελαύνουν χωρίς τέλος, μας διαπερνούν τα ανατριχιάσματα του τρόμου. Μόλις ο Χούτερ διασχίσει τη γέφυρα, τα φαντάσματα έρχονται να τον συναντήσουν. Μας προσκαλεί να τον ακολουθήσουμε κι αναγκαζόμαστε να υπακούσουμε. Αφού διασχίσουμε τη γέφυρα, θα δεχτούμε κατάστηθα τον παγερό αέρα που πνέει από την μεγάλη φωτιά του υπερπραγματικού.



*Ειδος Ταινίας: Τρόμου
*Σκηνοθεσια: F.W. Murnau
*Σεναριο: Henrik Galeen
*Ηθοποιοι: Max Schreck, Greta Schröder and Ruth Landshoff
*Υπότιτλοι: Ελληνικοί HardSubbed
*Διάρκεια: 94 Λεπτά
*Μεγεθος: 700 ΜΒ
*IMDb: 8,1













Σαν free user στο EasyBytez μπορείτε να κατεβάζετε αρχεία μέχρι 200 MB το καθένα, αλλά για να κατεβάζετε τα αρχεια μου που ειναι μεγαλύτερα, πρεπει να κάνετε μια απλή εγγραφή ΕΔΩ ΔΩΡΕΑΝ για να κατεβάζετε μέχρι 512 MB ανά αρχείο.

http://www.easybytez.com/qu4dkoytefw
http://www.easybytez.com/3ldslbls80l

Παρασκευή, 22 Μαρτίου 2013

Uzak (2002)

*Υπόθεση: Ο Γιουσούφ φεύγει από το χωριό του όταν κλείνει ενα τοπικό εργοστάσιο που εργαζόταν, αφήνοντας τόσο αυτόν όσο και τους 1.000 άλλους κατοίκους της περιοχής άνεργους. Αποφασίζει να πάει στην πολη την Κωνσταντινούπολη για να βρει δουλειά. Εκεί θεωρεί ότι πολύ εύκολα θα βρει ένα καράβι θα σαλπάρει και θα βγάλει χρήματα γυρίζοντας τον κόσμο. Στην Κωνσταντινούπολη ομως τον φιλοξενεί ο μοναχικός φωτογράφος ξάδελφός του, ο Μαχμούτ, που έχει τα δικά του πολλά...

προβλήματα. Η διαφορά μεταξύ των δύο ανδρών είναι εμφανής. Ενώ ο Μαχμοούτ έχει αφομοιωθεί στη ζωή της πόλης και υποφέρει από τις νευρώσεις και τα άγχη της, ο Γιουσούφ παραμένει αγνός, ρομαντικός και συναισθηματικός.

*Extra: Η μορφή που ειναι πισω απο το Three Monkeys εχει εισβάλει για τα καλά στο χωρίο των αγαπημένων μας σκηνοθετών. Ο λόγος για τον Nuri Bilge Ceylan, που με την χαρακτηριστική του αισθαντική και εικονοπλαστική προσέγγιση επιτυγχάνει να αφήσει ένα προσωπικό στίγμα στον σύγχρονο κινηματογράφο.

Το Uzak ειναι μια βαθύτατα προσωπική δημιουργία, οχι μόνο επειδή ο ίδιος υπογράφει παραγωγή, σενάριο, σκηνοθεσία, φωτογραφία, μοντάζ και χειρισμό κάμερας, ούτε επειδή φρόντισε να κάνει την ταινία του μια υπόθεση καθαρά οικογενειακή (με φίλους και συγγενείς στους ρόλους). Αλλά επειδή αποδίδει στην οθόνη, την προσωπική του αίσθηση της ζωής στη σύγχρονη Κωνσταντινούπολη, και πιστεύει (όπως δηλώνει) ότι απεικονίζει το σύγχρονο άνθρωπο όλων των πόλεων.

Η ίδια η πόλη προσλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο και αντηχεί την έλλειψη ανθρώπινης επικοινωνίας. Τα χιονισμένα τοπία, οι άδειοι δρόμοι δημιουργούν ένα πνεύμα α-φιλοξενίας και αντικατοπτρίζουν την ψυχολογική κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι χαρακτήρες. Ο ένας βλέπει τη ζωή του να περνάει και παρόλα αυτά αδιαφορεί για τα πάντα παραμένοντας κλεισμένος στο διαμέρισμά του. Ο άλλος βλέπει τις ελπίδες του να διαψεύδονται και σταδιακά αρχίζει να απελπίζεται. Η μια μέρα διαδέχεται την άλλη χωρίς να συμβαίνει τίποτα που να έχει σημασία.

Η ζωή είναι ένας άχρωμος, μονότονος και εν τέλει αδιάφορος δρόμος που καθένας διασχίζει μόνος του. Μέσα σε αυτή την κατάσταση ο άνθρωπος νιώθει ασήμαντος. Στην ταινία οι διάλογοι είναι περιορισμένοι με αποτέλεσμα να τονίζεται ακόμα περισσότερο το αίσθημα της μοναξιάς και αποξένωσης των ηρώων, οι οποίοι βρίσκονται σε μια πόλη η οποία θεωρητικά σφύζει από ζωή. Ο σκηνοθέτης Nuri Bilge Ceylan υιοθετεί μια πολύ αργή και μινιμαλιστική φόρμα που ταιριάζει απόλυτα με την ιστορία που θέλει να αφηγηθεί.

Σαφώς σινεμά για λίγους, για αυτούς που θέλουν να αφουγκραστούν τη μελαγχολία του χειμωνιάτικου Βοσπόρου, να εκπλαγούν από την ειλικρίνεια της εικόνας και την λακωνικότητα της κινηματογραφικής γλώσσας και εν τέλει, για αυτούς που είναι πρόθυμοι να περιμένουν όσο χρειάζεται για να θωπεύσουν μέσα από τον ταπεινό φακό του Ceylanτο πρόσωπο της θλίψης και της περιπλανώμενης απόγνωσης.

Εν, κατακλείδι πρόκειται για μια αριστουργηματική ταινία. Που ωστόσο είναι καταδικασμένη να βρει ανταπόκριση μόνο σε έναν σκληρό πυρήνα σινεφίλ θεατών...



*Ειδος Ταινίας: Δραματική
*Σκηνοθεσια: Nuri Bilge Ceylan
*Σεναριο: Nuri Bilge Ceylan, Cemil Kavukçu
*Ηθοποιοι: Muzaffer Özdemir, Emin Toprak and Zuhal Gencer
*Υπότιτλοι: Ελληνικοί HardSubbed
*Διάρκεια: 105 Λεπτά
*Μεγεθος: 1450 ΜΒ
*IMDb: 7,5













Σαν free user στο EasyBytez μπορείτε να κατεβάζετε αρχεία μέχρι 200 MB το καθένα, αλλά για να κατεβάζετε τα αρχεια μου που ειναι μεγαλύτερα, πρεπει να κάνετε μια απλή εγγραφή ΕΔΩ ΔΩΡΕΑΝ για να κατεβάζετε μέχρι 512 MB ανά αρχείο.

http://www.easybytez.com/xt7eg1tvz2u
http://www.easybytez.com/7lifu2b54m8
http://www.easybytez.com/9btl3flchjf
http://www.easybytez.com/6sqvaeoi8e5

Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2013

Medianeras (2011)

*Υπόθεση: Η Μαριάννα και ο Μαρτίν μενουν στο ίδιο οικοδομικό τετράγωνο του Μπουένος Αϊρες. Περνούν ο ένας δίπλα από τον άλλο καθημερινά, ψωνίζουν στα ίδια μαγαζιά και κολυμπούν στην ίδια πισίνα αλλά δεν έχουν γνωριστεί ποτέ. Ο Μαρτίν βγαίνει πολύ σπάνια από το σπίτι μετά τον χωρισμό του, ενώ και η Μαριάννα που δουλεύει ως αρχιτέκτονας σε μια εταιρεία αισθάνεται ανίκανη να συνάψει οποιονδήποτε σοβαρό δεσμό, αφού βγαίνει από μία τετράχρονη σχέση. Το φάντασμα...

της πολεοδομίας συνθέτει σαν σε κέντημα τις ερωτικές ιστορίες και τελικά την αναπόφευκτη σχεδόν καρμική συνάντηση δυο ηρώων με παράλληλες ιστορίες.

*Extra: !!! Αριστούργημα !!! Ο Γκουστάβο Ταρέτο, έχοντας σα βάση την από το 2005 ομότιτλη ρομαντική κομεντί και μικρού μήκους ταινία του (η οποία είχε κερδίσει αρκετά βραβεία παγκοσμίως μεταξύ των οποίων και τα Γκραν Πρι στο Clemont Ferrand το 2006 και Πρώτο Βραβείο Χρυσή Αθήνα στις Νύχτες Πρεμιέρας), δημιουργεί μια δίωρη και δίνει νέα οπτική απέναντι στα προβλήματα που δημιουργούν στους κατοίκους τους οι μεγαλουπόλεις: αυτά της μοναξιάς, της αποξένωσης και αλλοτρίωσης γενικά.

Οι ήρωές του είναι σημερινοί νέοι που έχουν ταυτίσει το σύμπαν τους με τις όποιες ενασχολήσεις τους. Εκείνος ψάχνεται, έχει χωρίσει πρόσφατα και δεν βγαίνει έξω, οπότε βιώνει τα πάντα μέσα από το pc του και εκείνη είναι αρχιτέκτων, που καταλήγει να διακοσμεί βιτρίνες. Ζουν μόνοι και προσπαθούν να βρουν το ταίρι τους, χωρίς όμως να έχουν κατασταλάξει που πρέπει να ψάξουν.

Ενδιαφέρουσα ταινία, με λιτές ερμηνείες, πρωτότυπες γωνίες λήψης και ρομαντική χροιά, που αντιμετωπίζει το χαοτικό Μπουένος Άιρες με μια πρωτόγνωρη λυρική διάθεση, στη δημιουργία της οποίας συμβάλλει και η μουσική της.

Ενίοτε το IMDb γράφει ασυναρτησίες... Η ταινία δεν είναι κωμωδία, αλλά δράμα και μάλιστα αριστουργηματικό...



*Ειδος Ταινίας: Δραματική
*Σκηνοθεσια: Gustavo Taretto
*Σεναριο: Gustavo Taretto
*Ηθοποιοι: Javier Drolas, Pilar López de Ayala, Inés Efron
*Υπότιτλοι: Ελληνικοί HardSubbed
*Διάρκεια: 95 Λεπτά
*Μεγεθος: 1360 ΜΒ
*IMDb: 7,2













Σαν free user στο EasyBytez μπορείτε να κατεβάζετε αρχεία μέχρι 200 MB το καθένα, αλλά για να κατεβάζετε τα αρχεια μου που ειναι μεγαλύτερα, πρεπει να κάνετε μια απλή εγγραφή ΕΔΩ ΔΩΡΕΑΝ για να κατεβάζετε μέχρι 512 MB ανά αρχείο.

http://www.easybytez.com/pp85yi8efxo
http://www.easybytez.com/itqf6tedy1d
http://www.easybytez.com/li12k5rle5o
http://www.easybytez.com/n846p76s6ol

Τρίτη, 19 Μαρτίου 2013

Tell No One (2006)

*Υπόθεση: Μετά από ενα δείπνο με φίλους σε σπίτι στην επαρχία ο Alex και η Margot απομονώνονται στη λίμνη που μεγάλωσαν και κολυμπούν στο φως του φεγγαριού. Εκεί, θα δεχθούν επίθεση και όταν ο Alex επανακτήσει τις αισθήσεις του μετά από λίγες μέρες στο νοσοκομείο θα του πούνε πως η Margot είναι νεκρή. Οχτώ χρόνια περνούν έως ότου ένα email θα αναστατώσει τη ζωή του. Σε ένα link από μια κάμερα σε κάποιο σταθμό του μετρό νομίζει πως βλέπει τη γυναίκα του! Οι μέρες...

που θα ακολουθήσουν θα είναι συγκλονιστικές. Κρυμμένα μυστικά θα επανέλθουν στην επιφάνεια, ο Alex προσπαθεί να ακολουθήσει τα στοιχεία που φτάνουν στο PC του, η αστυνομία να υποψιάζεται και πάλι αυτόν και πολλά πρόσωπα και καταστάσεις μπλέκονται σε ένα μυστηριώδες παιχνίδι που έχει πιο πολλά να αποκαλύψει απ' όσα φαίνονται αρχικά.

*Extra: Ο Guillaume Canet έγινε γνωστός ως ηθοποιός με εμφανίσεις σε ταινίες όπως (στο εμπορικό) «The Beach», «Vidocq», (στο μαγευτικά σκοτεινό) «Jeux D' Enfants» και (στο πολυεθνικό) «Joyeux Noel». Παράλληλα σκηνοθέτησε ταινίες μικρού μήκους και έκανε το ντεμπούτο του το 2002 με το «Mon Idole». Αυτή η ταινία είναι η δεύτερη του, βασισμένη σε βιβλίο του αμερικάνου Harlan Coben. Ο Canet υπογράφει το σενάριο μεταφέροντας τη δράση στη Γαλλία. Έχει τη τύχη να συμμετέχουν στη ταινία του πάνω από δέκα γνωστά ονόματα του γαλλικού κινηματογράφου που τον βγάζουν ασπροπρόσωπο.

Το σημαντικό είναι ότι ο ίδιος είναι υπεύθυνος για μια πολύ σημαντική ταινία. Αναγνώριση από κριτικούς και κοινό, ενώ η ταινία αποσπά 4 από τα 9 βραβεία Cesar που ήταν προτεινόμενη: σκηνοθεσία, montage, μουσική και πρώτο ανδρικό ρόλο (Francois Cluzet). Δείχνει ικανός και επιδέξιος με την κάμερα. Με πλάνα που ποικίλουν από επιθετικά close-ups μέχρι μακρόσυρτα travellings και λήψεις ελικοπτέρου, καταφέρνει να κρατά το ρυθμό της ταινίας υπό έλεγχο, καταφέρνοντας να περιλάβει σκηνές ρεαλιστικής δράσης αλλά και να αφήσει τους ηθοποιούς του να γεμίσουν την οθόνη με συναίσθημα.

Το «Tell No One» είναι ένα thriller που περιλαμβάνει δράμα χαρακτήρων, στιγμές suspense αλλά και ανατροπές. Με διάρκεια πάνω από 2 ώρες δεν σε αφήνει να χαλαρώσεις και οι εξελίξεις κρατούν το θεατή προσηλωμένο. Η καλογραμμένη ιστορία αφήνει ερωτήματα που εξηγούνται καθώς εξελίσσεται. Η σκηνοθεσία του Canet σε κάνει να νοιαστείς για το δράμα του Alex κι εν συνεχεία της Margot, ενός τραγικού ζευγαριού που μπλέχτηκε σε κάτι μεγαλύτερο από αυτό που θα μπορούσε να ελέγξει. Το πολυάριθμο cast είναι καταπληκτικό αλλά ξεχωρίζει ο Francois Cluzet σε ένα γεμάτο απαιτήσεις ρόλο. Το πληγωμένο (κυριολεκτικά και μεταφορικά) πρόσωπο του και τα ανήσυχα μάτια του σου μεταδίδουν όλο το ψυχικό του κόσμο και σε κερδίζουν μέχρι το τέλος, ένα άκρως συγκινητικό και λυτρωτικό φινάλε.

Το “Tell No One”, είναι ένα φιλμ που όχι μόνο δεν έχει να ζηλέψει από τα αντίστοιχα θρίλερ του Χόλιγουντ, αλλά θα μπορούσε να διδάξει και τους “ειδικούς” της άλλης πλευράς του Ατλαντικού.



*Ειδος Ταινίας: Εγκλήματος | Μυστήριου | Θρίλερ
*Σκηνοθεσια: Guillaume Canet
*Σεναριο: Guillaume Canet, Philippe Lefebvre
*Ηθοποιοι: François Cluzet, Marie-Josée Croze and André Dussollier
*Υπότιτλοι: Ελληνικοί HardSubbed
*Διάρκεια: 131 Λεπτά
*Μεγεθος: 1950 ΜΒ
*IMDb: 7,5













Σαν free user στο EasyBytez μπορείτε να κατεβάζετε αρχεία μέχρι 200 MB το καθένα, αλλά για να κατεβάζετε τα αρχεια μου που ειναι μεγαλύτερα, πρεπει να κάνετε μια απλή εγγραφή ΕΔΩ ΔΩΡΕΑΝ για να κατεβάζετε μέχρι 512 MB ανά αρχείο.

http://www.easybytez.com/alwmj6i3ppt
http://www.easybytez.com/3fvae3dmcjt
http://www.easybytez.com/cobtb5tiuw7
http://www.easybytez.com/j68jsnzg7hl
http://www.easybytez.com/pplofj570d3

Κυριακή, 17 Μαρτίου 2013

Soy Cuba (1964)

*Υπόθεση: Τέσσερις ιστορίες στην Κούβα του Μπατίστα, στην Κούβα που οδηγείτε προς την επανάσταση. Στην Αβάνα η Μαρία αισθάνεται ντροπή όταν ένας άντρας που ενδιαφέρεται γι' αυτήν, ανακαλύπτει πώς η κοπέλα βγάζει το μεροκάματο. Ο Πέδρο, ειναι ένας ηλικιωμένος αγρότης μαθαίνει ότι η γη που καλλιεργεί πωλείται σε μια εταιρεία. Ένας φοιτητής που αντιμετωπίζει ένα πλήθος Αμερικανών ναυτών και αντικρίζει φίλους του να πυροβολούνται από αστυνομικούς στην προσπάθειά τους να...

διανείμουν ένα φυλλάδιο για τον Κάστρο. Ο πόλεμος "χτυπά την πόρτα" των χωρικών Μαριάνο, Αμέλια και των 4 παιδιών τους, όταν οι δυνάμεις του Μπατίστα βομβαρδίζουν τους λόφους της περιοχής.

*Extra: !!! Αριστούργημα !!! Τι μπορείς να πεις για την πιο τέλεια αισθητικά ταινια, στην ιστορία του σινεμά; Πιστέψτε με την ειδα και έμεινα, κυριολεκτικά άφωνος! Το οπτικό της ύφος, οι εικόνες, ο φρενήρης ρυθμός της, ειναι μερικά απο τα στοιχεία κάνουν την ταινία ενα οπτικό ποίημα!!!

Από τις πιο σημαντικές ταινίες του 20ου αιώνα, ένα πραγματικά παρ' ολίγο "χαμένο" αριστούργημα. Θεωρητικά αξεπέραστη και φρέσκια. Γυρισμένη σε ασπρόμαυρο φιλμ, αποτυπώνει μοναδικά τις τελευταίες στιγμές της προεπαναστατικής Κούβας, το 1959. Στα μακρόσυρτα μονοπλάνα, εκπληκτικής αισθητικής και συγχρονισμού με την παράλληλη δράση, καταγράφεται η "ιστορία" της Κούβας... Βέβαια ειναι μια καθαρά προπαγανδιστική ταινία, αλλά αυτό δεν μειώνει καθόλου το αισθητικο αποτέλεσμα...

Η πορνεία, η διαφθορά και η φτώχεια χτυπούν ολοένα και περισσότερο τους Κουβανούς, που με τα καζίνο, τα μπαρ και την "ψυχαγωγία" της αστικής τάξης (σύμβολα για την Αβάνα των 50'ς) γίνεται το πλυντήριο του "μαύρου" χρήματος που καταλήγει στην ασυδοσία του μεγάλου κεφαλαίου. Η γη της Κούβας ξεπουλιέται και τίποτα πια δεν μένει το ίδιο. Το πρόβλημα δεν είναι στους ανθρώπους του Συστήματος, αλλά στο ίδιο το Σύστημα. Πόνος, λύπη, οργή και αγανάκτηση ειναι τα κυρίαρχα συναισθήματα με τον Φιντέλ Κάστρο, πιστό στις αρχές του Λενινισμού, να κάνει πράξη την Επανάσταση και ο λαός "παίρνει" την εξουσία στα χέρια του, πολεμώντας τον τύραννο, δικτάτορα Μπατίστα, με ένοπλο αγώνα.

Η κινηματογράφησή της ήταν πρωτοποριακή για την εποχή της, αλλά ακόμη και σήμερα, μετά από 48 χρόνια, βλέποντας πολλές σκηνές, είναι αδύνατον να μη νιώσεις δέος. Η φόρμα, λοιπόν ακολουθεί πολλές στυλιστικές καινοτομίες και η αισθητική δραματουργία δένει με το περιεχόμενο φτάνοντας στον υπέρτατο βαθμό "ποιητικού" λυρισμού, πράγμα που ωφελείται στους ποιητες και σεναριογράφους Yevgeny Yevtushenko, Enrique Pineda Barnet, στον οίστρο του Sergei Urusevsky (αυτή η ταινία τον κατατάσσει δικαιωματικά ανάμεσα στους τρεις-τέσσερις κορυφαίους διευθυντές φωτογραφίας από συστάσεως κινηματογράφου) και φυσικά στον σκηνοθέτη Mikhail Kalatozov. Περφεξιονίστικα, ιμπρεσιονιστικά πλάνα εικαστικής αρμονίας και εικόνες που αλλάζουν με πρωτοφανή δεξιοτεχνία από τις "περίεργες" γωνίες λήψης" που θα σας παρασύρουν σ' ένα μαγικό ταξίδι καλλιτεχνικής μέθεξης.

Πρόκειται για σπάνια ταινία, με εσωτερική δύναμη, εικαστική και διανοητική άποψη, που αφομοιώνει τον επαναστατικό τρόπο γυρίσματος. Αντιστρέφει τις κινηματογραφικές νόρμες, και τα δραματικά κλισέ, σε απόλυτη ισορροπία, μεταξύ τους, τόσο ώστε να αναφέρεται και πρακτικά ως μάθημα για ανάλυση σε πολλές κινηματογραφικές σχολές του κόσμου. Ειναι απο αυτές τις ταινίες που δεν χορταίνεις να βλέπεις!

Ειμαι απολύτως σίγουρος, πως παρόμοια ταινία δεν έχετε ξαναδεί ποτέ και αξίζει να την δείτε έστω και μία φορά στη ζωή σας, για να καταλάβετε γιατί ο Κινηματογράφος είναι Τέχνη...



*Ειδος Ταινίας: Δραματική
*Σκηνοθεσια: Mikhail Kalatozov
*Σεναριο: Enrique Pineda Barnet, Yevgeni Yevtushenko
*Ηθοποιοι: Sergio Corrieri, Salvador Wood, José Gallardo
*Υπότιτλοι: Ελληνικοί HardSubbed
*Διάρκεια: 141 Λεπτά
*Μεγεθος: 2000 ΜΒ
*IMDb: 7,9













Σαν free user στο EasyBytez μπορείτε να κατεβάζετε αρχεία μέχρι 200 MB το καθένα, αλλά για να κατεβάζετε τα αρχεια μου που ειναι μεγαλύτερα, πρεπει να κάνετε μια απλή εγγραφή ΕΔΩ ΔΩΡΕΑΝ για να κατεβάζετε μέχρι 512 MB ανά αρχείο.

http://www.easybytez.com/bz4r5dsj72j
http://www.easybytez.com/r75laaf1rqo
http://www.easybytez.com/6heepakmnc0
http://www.easybytez.com/e3q63z9j0ud
http://www.easybytez.com/j9lj905nxfk