Τρίτη, 28 Μαΐου 2013

Fireworks Wednesday (2006)

*Υπόθεση: Την τελευταία Τετάρτη πριν το νέο περσικό έτος, ο λαός του Ιράν γιορτάζει με πυροτεχνήματα, όπως προβλέπει μια παλιά ζωροαστρική παράδοση. Η Roohi, εργάζεται προσωρινά ως καθαρίστρια για να καταφέρει να εξοικονομήσει χρήματα για τον επερχόμενο γάμο της, περνάει την πρώτη μέρα στη νέα της δουλειά, σε άλλου είδους πυροτεχνήματα το νέο της αφεντικό και τη γυναίκα του: η Roohi γίνεται μάρτυρας σε έναν πολύ μεγάλο καβγά ανάμεσα στο ζευγάρι που έχει πάει για..

δουλειά, αφού η σύζυγος πιστεύει ότι ο άντρας της την απατά. Κατά τη διάρκεια της μέρας, η νεαρή γυναίκα, το ζευγάρι, το παιδί τους και η ερωμένη, μπλέκονται σε μια σειρά αποκαλύψεων και αντιπαραθέσεων καθώς ξετυλίγεται η αλήθεια.

*Extra: !!! Αριστούργημα !!! Το «Fireworks Wednesday» του 2006 είναι η ταινία που έκανε για πρώτη φορά ευρύτερα γνωστό στο δυτικό κοινό τον βραβευμένο πλέον με Oscar, μέγιστο Ιρανό σκηνοθέτη Asghar Farhadi. Ο Farhadi, χρησιμοποιώντας ως θεματικό άξονα το δράμα μιας ιρανικής οικογένειας, επιδιώκει να αντικατοπτρίσει την μεγαλύτερη εικόνα, αυτή της πατριαρχικής κοινωνίας και κυρίως τις σχέσεις ανδρών γυναικών στον σύγχρονο κόσμο.

Απομακρυνόμενος από τα στερεότυπα μιας ηθογραφίας, ο ιρανός κινηματογραφιστής σκηνοθετεί μια ταινία για την αναζήτηση της αλήθειας, με φόντο την ταραχώδη συζυγική ζωή. Ο σκηνοθέτης συστήνει την ηρωίδα στους θεατές μέσα από μια συνεχή κίνηση τόσο της κάμερας όσο και της ηθοποιού. Κάτι που δημιουργεί μια ισχυρή αντίθεση μ’ ότι ακολουθεί: δηλαδή τον εγκλεισμό και την καθήλωσή της, κατά ένα πολύ μεγάλο μέρος της δράσης, στους εσωτερικούς χώρους μιας πολυκατοικίας.

Αντιμέτωπη με τις υποψίες της συζύγου για τη συζυγική απιστία, η νεαρή καθαρίστρια (και μαζί της οι θεατές) γίνονται ντετέκτιβ προς αναζήτηση της αλήθειας. Ο ρόλος που επιφυλάσσεται στην ηρωίδα, μέσα σ’ αυτούς τους στενούς χώρους, είναι αυτός ενός όχι αμερόληπτου παρατηρητή, ενός μάρτυρα των τεκταινομένων που παίρνει θέση και μαζί μ’ αυτήν και όλοι οι θεατές.

Ακολουθώντας τις παραδόσεις ενός ρομερικού σινεμά, όπου ο διάλογος δεν είναι παρά μια ακόμα πράξη γεγονός της δραματικής πλοκής, η σκηνοθεσία μέσα από συνεχείς ανατροπές, παρεξηγήσεις και παραπλανήσεις, συσκοτίσεις και αποκαλύψεις δημιουργεί έναν ιστό μέσα στον οποίο παγιδεύει την ηρωίδα (και τον θεατή).

Όταν τα πυροτεχνήματα αρχίσουν να ηχούν –είναι η παραμονή της περσικής πρωτοχρονιάς- τότε η σκηνοθεσία οδηγεί το δράμα στην κορύφωση του. Όχι όμως και στην λύση του: το πρόβλημα (και το δράμα) θα εξακολουθήσει να υπάρχει και μετά το τέλος της αφηγηματικού χρόνου, άλυτο και ατελείωτο. Και ακόμα χειρότερα: η ηρωίδα (αθώα έως τότε των περιπλοκών του έγγαμου βίου) έχει χάσει την αθωότητα της, έχει μολυνθεί.

Όμως η συζυγική απιστία (και το αν αυτή έχει συμβεί ή όχι) δεν είναι εν τέλει παρά: ότι έχουμε μπροστά μας ουσιαστικά είναι μια ταινία για τη σχετικότητα της αλήθειας και της πραγματικότητας (όπως αυτήν την προσλαμβάνουμε και την αντιλαμβανόμαστε). Αυτό που υπάρχει είναι ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο και ρευστό τοπίο σχέσεων, όπου η αλήθεια είναι στενά συνδεδεμένη με τη δεδομένη χρονική στιγμή.



*Ειδος Ταινίας: Δραματική
*Σκηνοθεσια: Asghar Farhadi
*Σεναριο: Asghar Farhadi, Mani Haghighi
*Ηθοποιοι: Hamid Farokhnezhad, Hediyeh Tehrani, Taraneh Alidoosti
*Υπότιτλοι: Ελληνικοί HardSubbed
*Διάρκεια: Λεπτά
*Μεγεθος: 1000 ΜΒ
*IMDb: 7,8













Σαν free user στο EasyBytez μπορείτε να κατεβάζετε αρχεία μέχρι 200 MB το καθένα, αλλά για να κατεβάζετε τα αρχεια μου που ειναι μεγαλύτερα, πρεπει να κάνετε μια απλή εγγραφή ΕΔΩ ΔΩΡΕΑΝ για να κατεβάζετε μέχρι 512 MB ανά αρχείο.

http://www.easybytez.com/7icykhgnkwx
http://www.easybytez.com/nf5gzt26e2x
http://www.easybytez.com/japgyoj41vm

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ευχαριστώ πολύ!!

kapelakis είπε...

Μπράβο!!!!

Ανώνυμος είπε...

eyxaristo poli!!

Ανδρέας είπε...

Πολύ καλή ταινία. Πάντα επιτυχή τα σχόλια. Ευχαριστώ πολύ!

Ανώνυμος είπε...

Θενκς