Τετάρτη, 6 Μαρτίου 2013

A Bout De Souffle (1960)

*Υπόθεση: O Michel είναι ένας Παρισιάνος νέος που για να εντυπωσιάσει τις κοπέλες με τις οποίες συναναστρέφεται και για να ζήσει την ζωή του που βλέπει στις αγαπημένες του ταινίες, κλέβει πολυτελή αμάξια για να κάνει φιγούρα και γενικά κερδίζει το "εισόδημά" του με παράνομες πράξεις. Ωστόσο, σε μια από αυτές σκοτώνει ένα αστυνομικό. Και ενώ ειναι αρκετά τρομοκρατημένος και προσπαθώντας να αποφύγει την σύλληψη του, προσπαθεί να πείσει την νεαρή ερωμένη του και φέρελπις...

δημοσιογράφο Patricia να το σκάσουν μαζί για την Ιταλία, ελπίζοντας παράλληλα ότι θα πάρει τα χρωστούμενα από ένα παλιό του γνωστό. Η Patricia όμως αντιστέκεται στην πρόταση του, γιατί μπορεί μεν να νοιώθει γοητευμένη από το ενδιαφέρον του Michel αλλά κάτι της λείπει, κάτι δεν είναι αρκετό ώστε να τα παρατήσει όλα γι' αυτόν. Γι' αυτό και όταν οι αστυνομικοί του Παρισιού την πλησιάζουν και την ενημερώνουν για τις πράξεις του Michel, το δίλημμα της γιγαντώνεται και οι αμφιβολίες της για τον Michel την οδηγούν σε σπασμωδικές κινήσεις.

*Extra: !!! Αριστούργημα !!! Ταινία σταθμός στην ιστορία του παγκόσμιου κινηματογράφου, το A Bout De Souffle, σηματοδότησε την απαρχή του γαλλικού νέου κύματος, ενός κινηματογραφικού ρεύματος που έφερε πολλές καινοτόμες ιδέες στην σκηνοθετική προσέγγιση.

Ο Godard μάς εισάγει στις βασικές έννοιες και την τεχνοτροπία αρκετών μεταγενέστερων δημιουργιών και δημιουργών. Η κάμερα κινείται αδιάκοπα, το μοντάζ είναι ίσως ένα από τα ομορφότερα όλων των εποχών και το Παρίσι αναδεικνύεται σε πρωταγωνιστή με τα πολλά εξωτερικά γυρίσματα στους φαρδιούς δρόμους του.

Το σενάριο είναι φαινομενικά απλοϊκό, προσφέρεται όμως για πολλές αναγνώσεις σε όσους έχουν εντρυφήσει στις αναζητήσεις των νέων της δεκαετίας του 1960. Ο υπαρξισμός, η αέναη αναζήτηση της ουσίας και η κυρίαρχη απαισιοδοξία στις ανθρώπινες σχέσεις είναι εδώ για όσους ξέρουν να τα δουν.

Μερικοί θεατές μπορεί να βρουν την ταινία αργή και τις εκτεταμένες παρεκβάσεις της κουραστικές, νομίζοντας ότι στην πραγματικότητα δεν γίνεται τίποτα μπροστά στην οθόνη. Απλά όμως, ο Godard εμμένει στην λεπτομέρεια της ανθρώπινης ύπαρξης και στην αποδοχή του αφηρημένου της ανθρώπινης φύσης.

Όσο για την σκηνοθεσία, δεν υπάρχουν και πολλά πράγματα που μπορεί να πει κανείς. Το φρενήρες μοντάζ, οι απότομες αλλαγές στις σκηνές, οι αυτοσχέδιοι διάλογοι, οι ασυνέχειες στα πλάνα από τα πρωτοπόρα για την εποχή jump cuts, οι περίεργες γωνίες λήψεις, τα ελλειπτικά πλάνα, η κάμερα στο χέρι, στοιχεία που κόπιαραν μετέπειτα σκηνοθέτες και αποτέλεσαν την μετάβαση σε ένα νέο είδος κινηματογράφου, χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά από τον Godard.

Ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί την κάμερα για να παίξει με το κοινό της ταινίας, ενισχύοντας την αίσθηση οτι μια ταινία είναι μια σειρά από εικόνες, δημιουργώντας ένα εικονοκλαστικό αριστούργημα ανεξάρτητα της έξυπνης χρήσης των σκιών και του φωτισμού και των υπνωτικών εικόνων. Η νωχελική αύρα που βγάζει το Breathless, η ασπρόμαυρη φωτογραφία και ο χαλαρός τρόπος κινηματογράφησης του Godard προσδίδουν μια cool ατμόσφαιρα στην ταινία.

Ο Belmondo είναι απίστευτα γοητευτικός έτσι όπως κοπιάρει τους μανιερισμούς και τις χαρακτηριστικές κινήσεις του Bogart, και η Seberg, είναι γλυκύτατη στον ρόλο της αμερικανίδας φίλης του πρωταγωνιστή. Το A Bout De Souffle είναι μια από τις πιο επιδραστικές ταινίες του 20ου αιώνα.



*Ειδος Ταινίας: Εγκλήματος | Δραματική
*Σκηνοθεσια: Jean-Luc Godard
*Σεναριο: François Truffaut
*Ηθοποιοι: Jean-Paul Belmondo, Jean Seberg, Daniel Boulanger
*Υπότιτλοι: Ελληνικοί HardSubbed
*Διάρκεια: 90 Λεπτά
*Μεγεθος: 2110 ΜΒ
*IMDb: 7,9













Σαν free user στο EasyBytez μπορείτε να κατεβάζετε αρχεία μέχρι 200 MB το καθένα, αλλά για να κατεβάζετε τα αρχεια μου που ειναι μεγαλύτερα, πρεπει να κάνετε μια απλή εγγραφή ΕΔΩ ΔΩΡΕΑΝ για να κατεβάζετε μέχρι 512 MB ανά αρχείο.

http://www.easybytez.com/wpopv4hwv58
http://www.easybytez.com/2onqcx0oweo
http://www.easybytez.com/3eyd6i8msvh
http://www.easybytez.com/rpdpqyju10p
http://www.easybytez.com/2n5jdpb1f4l

1 σχόλιο:

kapelakis είπε...

Ευχαριστώ πολύ, φίλε!!! Το κλασικό σινεμά είναι πάντα καλοδεχούμενο!!